Na jakich klientów ukierunkowany jest tzw. marketing relacji?
Dobrze wiemy, że tradycyjne postaci reklamy nie oferują zbyt wygodnych dla nabywców możliwości przekazania ich opinii o reklamowanym w typowy sposób produkcie. Faktem jest to, że co poniektóre firmy zatrudniają tak zwanych ankieterów bądź zwracają się z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety, ale nie jest to zbyt wygodne dla większej części odbiorców.
Dlatego też specjaliści ds. reklamy wymyślili odmienną postać kontaktu ze swoimi prawdopodobnymi lub istniejącymi odbiorcami.
Doszli zatem do wniosku, że w najwyższym stopniu wydajną formą sprzedaży różnorodnych produktów albo świadczeń jest bezpośredni kontakt z konkretnym człowiekiem. Tak konkretnie funkcjonuje tak zwany marketing relacji, czyli inaczej temat ujmując marketing powiązań. Najważniejszym aspektem tej formy jest zawiązywanie i późniejsze utrzymywanie bliskiej więzi z 1 klientem. Wspomniany typ reklamy jest z założenia nastawiony na podtrzymywanie relacji z obecnymi odbiorcami. Dużo prościej jest przecież spytać o opinię kogoś, kogo już znamy niż starać się o nowego odbiorcę, który może jest już przyzwyczajony do towarów konkurencji.

Źródło: http://www.flickr.com
Można by zatem wykorzystać przyzwyczajenie obecnego odbiorcy oraz troszczyć się o jego dobrą o konkretnej firmie opinię. W tym czasie okaże się to dla promującej się spółki o wiele tańsze niż starania o nowego klienta.
Zadowolony obecny klient będzie prawdopodobnie polecał należące do nas produkty albo usługi swoim znajomym.
Czy zaintrygowałyby Cię inne newsy (http://www.grimp.pl/) na ten temat? Namawiamy do przeglądnięcia następnego artykułu. W nim zapoznasz się z wszystkimi detalami.
Ci z kolei będą potencjalnie powtarzać taki schemat. To zaś może przynieść firmie zauważalne korzyści.
Leave a Comment