Otwieramy działalność brandingową
Działalność agencji reklamowej mieści całościowe zaplanowanie oraz realizowanie kampanii reklamowych poprzez: planowanie i umieszczanie reklam w mediach drukowanych, radio, środkach masowego przekazu, internecie jak też innych mediach, projektowanie i lokowanie reklam zewnętrznych w formie billboardów, gablot, paneli sterowców reklamowych, wystaw okiennych, reklamy na autach a także autobusach itp., dystrybucję i doręczanie prospektów i próbek reklamowych, tworzenie stoisk i innych konstrukcji i punktów wystawowych, prowadzenie kampanii reklamowych oraz inne usługi marketingowe mające na celu przyciągnięcie bądź utrzymanie klientów.

Źródło: http://www.flickr.com
Agencja marketingowa nie jest aktywnością normowaną, a zatem nie są wymagane żadne zezwolenia ani koncesje. Musimy jednak przestrzegać wymagań ustawowych w obszarze praw autorskich w reklamie, barier tematycznych a także prawa konkurencji. Dobrze jest znać zapisy regulacji z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych i ustawy z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji: ustawa z dn. 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim oraz prawach pokrewnych powiada, iż kreując reklamę tworzy się utwory. W momencie stworzenia utworu przez pracownika wszelakie prawa autorskie nabywa pracodawca. Sprawdź tą agencję.
Agencja brandingowa ma 2 lata od chwili obrania utworu na jego rozpowszechnienie. Regulacja z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zabrania wprowadzającego w błąd znaczenia firmy, fałszywego oznaczania pochodzenia geograficznego towarów czy usług, naśladownictwa wytworów, nieprawej reklamy, itp. Jeżeli naszym wyrobem jest spot będący w sprzeczności z godziwymi obyczajami, uchybiający godności człowieka, wprowadzający odbiorcę w błąd, odwołujący się do uczucia lęku, do zabobonów, to może on być zakwalifikowany jako marketing (polecamy pozycjonowanie firmy) noszący objawy nieuczciwej rywalizacji (art. 16 ww. ustawy). Zapoznaj się z ofertą tej agencji brandingowej.
Ażeby nie zostać pociągniętym do odpowiedzialności za naruszenie prawa godziwej konkurencji w związku z opracowaniem i szerzeniem bezprawnej reklamy (np. za opracowanie niesolidnej reklamy porównawczej) warto zastanowić się nad współpracą z jurystą, który dokładnie jak też fachowo mógłby doradzić w konkretnych kwestiach.
Leave a Comment