Loterie i konkursy a dane osobowe
Aranżując konkurs bądź loterię należy pamiętać o zapewnieniu bezpieczeństwa danych osobowych uczestników.
Uzyskane w toku loterii dane na ogół wykorzystywane są do stworzenia bazy marketingowej i taką bazę należy wówczas zameldować do GIODO.
Źródło: http://www.flickr.com
Rejestracja bazy w GIODO nie będzie skomplikowana. Uprzednio warto dopełnić jednak kilku wymogów na etapie przygotowywania konkursu lub loterii.
Gromadź legalnie. Wskazane jest postawić zamysł (pozakonkursowy) jakiemu będą miały służyć uzyskane dane. Przyjmując, iż informacje zostaną wykorzystane w zamysłach marketingowych, należy sięgnąć po dwie przesłanki prawne: zgodę na przetwarzanie danych personalnych a także zapis, który mówi, iż przetwarzanie danych jest dopuszczalne. Komunikuj. Organizator konkursu czy loterii ma obowiązek zawiadomienia uczestnika o celu, dla którego uzyskuje jego dane. Co więcej musi poinformować go o prawie dojścia do informacji oraz możności ich modyfikacji. Pospołu z inną firmą. W przypadku korzystania ze wsparcia podmiotów zewnętrznych przy organizacji loterii albo konkursu, konieczne jest zawarcie umowy polecenia przetwarzania danych. Wskaże ona cel powierzenia, jego obszar jak też będzie czynnikiem obligującym firmę trzecią do zabezpieczenia ochrona PPOŻ Warszawa uzyskanych informacji. Podanie do GIODO. Po spełnieniu powyższych wymogów, można przystąpić do ostatniego etapu – wpisów zbioru do GIODO.
Najpierw należy zgłosić zbiór do GIODO, dopiero w dalszym ciągu można rozpocząć przetwarzanie informacji. Reasumując, organizacja loterii nie jest sprawą nazbyt trudną.
Leave a Comment