Słynne strategie wyceny przedsiębiorstw w aktualnych czasach
Pierwszą stosowaną metodą wyceny przedsiębiorstw jest strategia DCF, która nazywana jest procedurą zdyskontowanych przepływów pieniężnych. W tej procedurze szacuje się nadchodzące profity realne do osiągnięcia przez daną firmę bądź przedsiębiorstwo, natomiast w kolejnej kolejności profity te sprowadza się do ich wartości aktualnej, mówiąc inaczej są one zdyskontowane wedle ustalonego, dobrego współczynnika. Po późniejszym zsumowaniu zdyskontowanych plonów firmy albo przedsiębiorstwa można dostać wartość firmy.
Następną nierzadko użytkowaną metodą powiązaną z wyceną przedsiębiorstw jest metoda porównawcza. W tej metodzie wartość danej firmy jest definiowana za pośrednictwem skonfrontowania jej z innymi firmami notowanymi na giełdzie, które działają w analogicznej branży. Przypuszczalne jest oszacowanie wartości firmy również na podstawie transakcji sprzedaży bądź kupna pokrewnych firm (zobacz kredyt gotówkowy dla firm) działających w branży.
W czasie wyceny przedsiębiorstw wykorzystuje się również metody opcyjne i dochodowe. Metody (modele) opcyjne są stosowane w trakcie wyceny różnorodnego typu aktywów, na przykład opcji sprzedaży czy też kupna, wykorzystują one mnogość wielopłaszczyznowych narzędzi matematycznych. Metody dochodowe są natomiast uważane za najbardziej solidne i wielofunkcyjne jeżeli chodzi o najlepszą wycenę rzeczywistej wartości firmy, dlatego są one ogromnie często używane.
W toku wykorzystania tej metody bierze się pod uwagę zarówno wartość firmy z wytwarzanym dochodem, jak także wolne przepływy finansowe przedsiębiorstwa, to znaczy tak zwane cash-flow. Dobranie stosownego sposobu wyceny firmy lub przedsiębiorstwa zależy od wielu czynników, między innymi od celu, dla którego wykonywana jest owa wycena. Mało tego bierze się pod uwagę także stan gospodarki czy też dostępność danych – reszta do kgdm.pl.
Leave a Comment